Strona główna » Warunki gwarancji
Warunki gwarancji
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
NAGET Nowoczesne Systemy Ogrodzeń
- OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
- Gwarancja jest ważna na terenie Polski i dotyczy produktów NAGET Nowoczesne Systemy Ogrodzeń, ul. Kasprzaka 20, 06-400 Ciechanów – zakupionych i zainstalowanych na terenie Polski.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji dotyczy wyłączenie wad powstałych z przyczyn tkwiących w produkcie.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w czasie transportu wykonywanego przez Klienta lub osoby trzecie.
- Podstawą do wnoszenia roszczeń z tytułu gwarancji jest dowód zakupu Produktu. Dowodem zakupu jest paragon lub faktura.
- Producent nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie powstaną w składnikach majątku Klienta inny niż przedmiot, którego dotyczy udzielona gwarancja.
- Kupujący bezpośrednio po zakupie Produktu powinien dokonać oceny technicznej oraz estetyki Produktu. Oceny estetyki Produktu dokonuje się nieuzbrojonym okiem z odległości 2m w świetle dziennym. Dopuszczalne są wtrącenia, kratery i chropowatości w powłoce lakierniczej jeżeli nie przekraczają one 5% powierzchni lakierowanej materiału i występują one na powierzchni istotnej oraz są one niewidoczne z odległości minimum 2m. Powierzchnia istotna obejmuje frontowy widok ogrodzenia, nie uwzględnia ona ramki ogrodzenia i wewnętrznych zagłębień, szczelin itp. Woda wydostająca się z otworów technologicznych nie stanowi powodu do reklamacji. Otwory przedłużają żywotność produktu. Oceny należy dokonać bezzwłocznie po zakupie i przed podjęciem montażu. W sytuacji stwierdzenia wad należy złożyć reklamację przed podjęciem montażu. Przed zamontowaniem należy sprawdzić kompletność produktu. W razie montażu produktu wadliwego lub niekompletnego Producent nie będzie ponosił kosztów związanych z jego montażem i demontażem. Za szkody będące następstwem użytkowania wadliwego lub uszkodzonego wyrobu Producent nie ponosi odpowiedzialności.
- Wady Produktu, których nie można było stwierdzić w trakcie dostawy – należy zgłosić bezzwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od momentu ich stwierdzenia po rozładunku. Po upływie tego terminu Kupujący traci uprawnienia wynikające z Gwarancji Producenta.
- Po dostawie należy przeliczyć Produkty oraz zbadać czy nie zawierają wad jakościowych – uszkodzenia mechaniczne i różnice ilościowe należy zgłosić Kierowcy w momencie dostawy oraz prawidłowo wypełnić „Protokół niezgodności” – musi być on potwierdzony podpisem kierowcy oraz osoby zgłaszającej niezgodność. Późniejsze zgłoszenia wad jakościowych czy ilościowych nie będą uwzględniane przez Producenta, ponieważ od momentu dostarczenia towaru nie ma on wpływu na warunki jego rozładunku/przeładunku, magazynowania i zabezpieczenia.
- Gwarant zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w swoich Produktach bez wcześniejszego powiadomienia, mając na uwadze ulepszenie technologiczne i konstrukcyjne Produktu. Pod warunkiem, że nie będą to istotne zmiany konstrukcyjne wpływające na dobór i ogólną estetykę Produktu.
- Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania oraz podać proponowany sposób jej rozpatrzenia. W przypadku konieczności przeprowadzenia ekspertyzy szczegółowej u Poddostawców czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.
- Fakt zgłoszenia reklamacji nie może stanowić podstawy do wstrzymania przez kupującego płatności za prawidłowo dostarczony Produkt.
- Oryginalne opakowanie wyrobu służy tylko i wyłącznie do zabezpieczenia wyrobu w czasie transportu, po zakupie należy niezwłocznie usunąć opakowanie z produktu. Niezastosowanie się do wyżej zamieszczonych zaleceń może skutkować odbarwieniem wyrobu.
- OKRES GWARANCJI
- Gwarant udziela gwarancji na okres 2 lat od zakupu, pod warunkiem zamontowania i użytkowania produktu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz użytkowania produktu zgodnie z jego przeznaczeniem.
III. OKRES GWARANCJI ANTYKOROZYJNEJ WYNOSI:
- 2 lata na elementy ogrodzeń posesyjnych palisadowych (bramy, furtki, segmenty, słupy) oraz panelowych (bramy przesuwne, bramy dwuskrzydłowe, furtki, panele ogrodzeniowe, słupy, akcesoria) ocynkowane i malowane proszkowo farbami poliestrowymi – licząc od daty sprzedaży
- a) Gwarancja obejmuje odporność antykorozyjną wyrobów ocynkowanych
- b) Zmiany koloru powłok, akcesoria zamkowo – zawiasowe bram i furtek, elementy wykonane z tworzyw sztucznych, szyny i profile jezdne oraz elementy ruchome nie są objęte wydłużoną gwarancją antykorozyjną i okres gwarancji wynosi 12 m-cy.
- c) Gwarancja udzielona jest na produkty oraz na zabezpieczenie antykorozyjne pod warunkiem, że wyroby nie są wystawione na działanie temperatury poniżej -20 C° i powyżej +50 C° oraz montowane będą w temperaturze nie niższej niż -10 C°.
- d) Gwarancja udzielona jest pod warunkiem, że eksploatacja wyrobów będzie odbywała się w normalnych warunkach środowiskowych bez kontaktu z substancjami agresywnymi.
- e) Wyroby eksploatowane w środowisku o bardzo wysokiej korozyjności (kategoria C5 wg PNEN ISO 12944-2) są wyłączone z gwarancji.
- f) Niezabezpieczone fabrycznie krawędzie cięcia lub wykonane w trakcie montażu (końcówki drutów, krawędzie otworów itp.) w odległości do 10 [mm] od linii cięcia są wyłączone z gwarancji.
- g) Wyroby eksploatowane bliżej niż 500 m od linii brzegowej morza są wyłączone z gwarancji antykorozyjnej.
- Gwarancja ulega skróceniu, gdy wyrób został zainstalowany w środowisku silnie agresywnym:
- Dla elementów zamontowanych na zewnątrz w terenach przemysłowych w głębi lądu albo miejskich na wybrzeżu (C4* zagrożenie korozyjne wysokie) – 12 miesięcy.
- Dla elementów zamontowanych na zewnątrz w terenach przemysłowych o dużej wilgotności lub o dużej zawartości chlorków (wybrzeże) (C5* zagrożenie korozyjne bardzo wysokie) – 12miesięcy.
- Dla elementów zamontowanych na zewnątrz w pobliżu morza w rejonach umiarkowanych
(C6* zagrożenie korozyjne bardzo wysokie) – 6 miesięcy.
- ŚWIADCZENIA GWARANCYJNE
- W okresie gwarancyjnym Producent usunie wady produktu spowodowane stwierdzonymi wadami materiałowymi lub produkcyjnymi.
- Gwarant zastrzega sobie prawo wyboru sposobu rozpatrzenia reklamacji.
- Obowiązek demontażu oraz przygotowania wadliwego towaru do odbioru spoczywa na Kupującym.
- Wszelkie uszkodzenia lub braki wynikające z błędów produkcyjnych lub wad materiałowych będą usuwane w możliwie najkrótszym terminie, nieprzekraczającym 45 dni roboczych od daty uznania reklamacji.
- Okres naprawy Produktu może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności wymiany podzespołów, które Producent musi sprowadzić od poddostawców.
- Wymienione części przechodzą na własność Producenta lub firmy świadczącej usługi serwisowe, uprawnionej przez Producenta.
- ŚWIADCZENIA GWARANCYJNE NIE BĘDĄ REALIZOWANE W
PRZYPADKU:
- Niekompletnych lub złożonych po upływie okresu gwarancyjnego zgłoszeń reklamacyjnych.
- Uszkodzeń mechanicznych powstałych w czasie rozładunku, magazynowania, instalowania oraz użytkowania wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem.
- Montażu dokonanego przez osobę niekompetentną bądź napraw przeprowadzonych przez osoby niekompetentne (tj. osoba nieodpowiednio wyszkoloną, nie posiadającą kwalifikacji wynikających z wiedzy i praktycznego doświadczenia, osoba nie znająca zasad sztuki budowlanej) lub nieupoważnione przez Producenta.
- Działania czynników zewnętrznych takich jak: ogień, woda, sole, ługi, kwasy, organiczne rozpuszczalniki zawierające estry, alkohole, aromaty, eter glikolowy lub chlorowane materiały węglowodorowe oraz inne agresywnie działające substancje chemiczne (np. cement, wapno, środki ścierające i czyszczące powodujące ubytki materiałowe lub rysy) lub anormalnych warunków pogodowych, klęsk żywiołowych oraz zdarzeń losowych.
- Nieszczelności powłoki powstałych w trakcie i po montażu produktów, takich jak: rysy, otarcia, udar.
- Zakłóceń w pracy urządzenia sterującego spowodowanych silnym polem magnetycznym pochodzącym od zlokalizowanych w pobliżu urządzeń energetycznych lub radiowych.
- Braku zabezpieczeń przeciwprzepięciowych.
- Przeróbek lub zmian konstrukcyjnych dokonanych przez użytkownika lub osoby trzecie nieupoważnione do takich zmian przez Producenta.
- Zastosowania części zamiennych lub dodatkowych urządzeń innych producentów niż części oryginalne Producenta, bez pisemnej zgody Producenta.
- Uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego składowania lub magazynowania wyrobu.
- Użytkowania niesprawnego Produktu.
- UWAGI KOŃCOWE
- Kupujący zgłaszając reklamację akceptuje wszystkie powyższe warunki udzielonej gwarancji.
- Koszty naprawy usterek i wad nie podlegających naprawie gwarancyjnej ponosi Kupujący.
- Zasięg ochrony gwarancyjnej obejmuje wyłącznie terytorium Polski.